Vanliga frågor
Vanliga frågor om köp och leverans
Här hittar då svaren på några av de vanligaste frågorna som våra kunder undrar över när de ska köpa fönster eller dörrar av oss. Har du övriga frågor får du gärna höra av dig direkt till oss.
Frakten baseras på vilken leverantör och var du i Sverige du bor (Fraktzon 1 eller 2). I kassan anger du ditt postnummer och då ser du din aktuella fraktkostnad. Om du hämtar din beställning hos oss i Kungsbacka så betalar du inget för frakten. Under Köpvillkor kan läsa mer och se karta på fraktzonerna samt fraktpriserna baserat på leverantör.
Vid varje produkt kan du alltid se aktuell tid då den ”Skickas från fabrik”. Därefter tillkommer leveranstiden från fabrik och hem till dig. De flesta fönster och dörrar är tillverkningsvaror och skapas efter din beställning. Leverans sker normalt 5-8 veckor efter din beställning, beroende på fabrikens tillverkningstid. Hos oss kan du även beställa vissa produkter med snabbare leveranstider. Dessa skickas från fabrik inom 3-8 dagar. Under Köpvillkor kan läsa mer om leveranstider.
Våra betalningsalternativ är Kortbetalning, Faktura (14 dagar – aktiveras vid leverans), Delbetalning och Konto. Hos oss handlar du tryggt och smidigt med vår samarbetspartner Svea Bank AB.
Har du frågor är du välkommen att ringa oss på 010-2079911. Du når oss säkrast vardagar 8-17 och helger 9-17. Du kan också få personlig hjälp i vår utställning som ligger strax söder om Göteborg i Kungsbacka. Vill du mejla så gör du det till info@fonster24sju.se.
Efter att du gjord din order får du en orderbekräftelse där kan du se hur lång tid du har för att ändra ordern.
Fönster24sju.se har garantier som ger dig skydd mot fel som ursprungligen uppkommit i tillverkningen. Garantierna varierar något beroende på leverantör. Här kan du läsa mer om våra garantier.
Nej, tyvärr inte. I dagsläget levererar vi endast till adresser inom Sverige.